Friday, April 15, 2011

Down susu tak banyak??

hasil nukilan: wafimamakidz at 9:00 AM
Oleh kerana ramai customer saya juga terdiri daripada ibu-ibu menyusu, Setiap SET B yang add on of ESP dan calcium akan memberi kesan yang lebih baik!
So mari kita baca tips dan jadual pemakanan yang betul sharing by Kak N
______________________________________
Pengambilan vitamin yang betul dan pada masa yang betul sangat membantu. Namun kunci utama ialah perlu amalkan 3 perkara ini secara konsisten dan berterusan. Bukan hari ni buat, esok tak buat, lusa buat...memang tak nampak kesan. Perlu buat setiap hari.

1. Pastikan bayi disusukan sekerap mungkin dan bagi yang bekerjaya, pastikan anda membuat sesi perahan yang konsisten setiap 2-3 jam. Jangan tunggu sehingga payudara bengkak baru nak pam...konsep yang salah. Teruskan pam dengan kala yang sama dan berterusan.

2. Pengambilan air yang mencukupi iaitu 3 L sehari. Pastikan menyediakan botol minuman dengan indicator supaya senang mengetahui adakah keperluan 3L air dipenuhi untuk tempoh seharian.

3. Amalkan zikir dan mengaji setiap hari dan doa tanpa putus padaNYA kerana sesungguhnya rezeki ini datang dari ALLAH jua. Jadikan amalan harian.

Konsep 3 amalan ini perlulah dibuat. Cuma TIPS  macam mana pengambilan yang betul seperti ALFALFA, ESP, Kalsium serta 3 vitamin asas untuk ibu iaitu vitalea, b com dan vitamin C diambil pada masa yang betul dan kadar yang betul SANGAT MEMBANTU!

Ibu baru sedar FORMULA ni sangat membantu ibu2 yang brsungguh nak hasilkan stok! 

0 comments:

FB Page daku

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

 

...There something about mamakidz Copyright © 2010 Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by Emocutez